There are no such thing as bad PR

Jag måst chikanera våra svenska tidningar, eller möjligtvis skandalisera hela befolkningen beroende på hur man ser på det. När man läst klart Svenska Dagbladet, där man får informationsgivande upplysning och orientering i våran värld av galenskap, eller läsa en utmanade men givande essä - "Understrecket" - och vill ha något mer att läsa efter ha avslutat den avslutande fjärde boken i serien "Kejsaren" av Iggulden (rekommenderas att läsa!). Ser då att någon inskränt person i hemmet köpt en Aftonbladet. Vem det var kom som en gåta. Trodde jag kom från en smart familj som berikats av intelligens och med kulturellt intresse. Konspirationerna kom upp och frågorna var många, men maskopi överlämnar jag till A och han kan, möjligtvis, ge oss vägledning.

Havre som hur.
Nyhetsrubrikerna på mittuppslagen är i något av följande; "Pojke 5 år drog upp sin bror ur isvaken", "Hunden spolar toan" eller "Linda Rosing gjorde så jag tappade min glass". Visst, pojken som räddade sin bror är en fängslande historia då han räddat ett liv, men det hör inte till poängen. Frågan är den hur fasen tidningarna fick reda på detta? Dessa männiksor, modern till den statuskåta 5-åringen, Ägaren som blivit avundsjuk på hunden för den listade ut hur man spolade först, eller den obetydelselösa människan som sprang in i Rosing så att hon skulle tappa glassen, ha möjlighet att ringa tidningen och få någon slags bekräftelse av världen. Men ingen visste vem hon var så ingen kunde ringa henne och "gratulera" till "publiciteten". Jag är väldigt skeptiskt till att nyheterna snappat upp detta själva, de måste blivit tipsade av dessa tragiska människor. Det som är ännu mer tragiskt är att Aftonbladet publicerar dessa tidningar. En global uppvärmning har skett på redaktionen och skapat en nyhetstorka vars like kan jämföras med Otto Von Bismaracks genomslagskraft och effektivisering av Tyskland samt Preussen. så STOR torka är det, för jävlar vilken genomslagskraft Otto hade. Aftonbladet var seriöst 1830, sedan har det bara gått neråt. Såhär ska en tidning se ut. Nej, Fyffan Aftonbladet - ni är blasserade.


Lovley
V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0